Crocodile Farm en Farmer’s Market - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu Crocodile Farm en Farmer’s Market - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu

Crocodile Farm en Farmer’s Market

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

01 Juni 2014 | China, Xiamen

We zijn naar een Krokodillen boerderij geweest. Niet zo bijzonder, zul je zeggen, ware het niet dat er een restaurant bij is, waar krokodillen vlees geserveerd wordt. We hebben dat uiteraard uitgeprobeerd: Het smaakt naar taai varkensvlees.
Er is een winkel bij, waar je riemen en schoenen van krokodillenleer kunt kopen. Toch is het een beschermde diersoort in China.
Men is hier niet kleinzielig naar dieren toe. Het zijn gebruiksvoorwerpen, meer niet. Ik ben op de boerenmarkt geweest. De beesten worden voor je ogen geslacht. Daar doen ze hier niet moeilijk over. Je kunt de eend of kip die je wilt hebben, aanwijzen, en je krijgt ‘m gevild, schoongemaakt en netjes verpakt mee. Geldt ook voor duiven en ander gevogelte. Je weet in ieder geval dat ie vers is. Dat is wel nodig, want hygiëne is niet zo aanwezig. De producten liggen vaak op een zeiltje op de grond en iedereen zit er in te graaien.
Er wordt veel vis verkocht, allerlei soorten garnalen, paling, schildpadden, krabben en kreeften. Je kunt ook een netje levende kikkers kopen.
Wat ik niet verwacht had: je ziet hier vrouwen met kleine hondjes lopen, als een speeltje, kleine poedelachtige beestjes, mooi gekapt en soms aangekleed. Gewoon een gebruiksvoorwerp dus.

• 01 Juni 2014 - 19:10

Frans :

Gelukkig heb je geen al te gevoelige maag