Internethandel - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu Internethandel - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu

Internethandel

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

18 Mei 2014 | China, Xiamen

De internethandel is hier veel groter dan in Nederland.
In mijn appartementsgebouw is een aparte ruimte ingericht voor pakjes en pakketten die overdag aangeleverd worden. De conciërge ziet toe dat alles op z'n plek blijft, de geadresseerde neemt het bij thuiskomst mee naar boven.
Tijdens lunchtijd komen koeriers van McDonalds, Subway en andere fastfoodketens de via internet bestelde lunch brengen.
Het is geaccepteerd en gebruikelijk om als werknemer pakketten te laten bezorgen aan je bureau. De studenten van Check IT hebben o.a. Wasa crackers laten bezorgen, batmintonsets , 10 kilo houtblokken voor een kampvuur, een partytent, elektronische en computeronderdelen, geluidsboxjes, een matrasvlieger, hetelucht lampionnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wordt allemaal netjes afgeleverd aan je bureau!
De koeriers komen met een bestelbusje, (elektrische) bestelkarretjes of met de fiets, vragen een handtekening en gaan naar de volgende klant in het gebouw. Heel normaal.

• 18 Mei 2014 - 09:51

Frans:

Wat zul jij in omvang toenemen rond je taille.

• 19 Mei 2014 - 20:54

Niko:

Hallo Theo. Ik lees je kroniek met veel plezier.
    Prachtig dat je steeds de voor Westerlingen opvallende dagelijkse cultuurverschilletjes weet uit te filteren en kort te beschrijven.