Vertrek en Aankomst - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu Vertrek en Aankomst - Reisverslag uit Xiamen, China van Theo Gerwen - WaarBenJij.nu

Vertrek en Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Theo

23 April 2014 | China, Xiamen

Hè hè , eindelijk in Xiamen. Na weken van voorbereiding voet op Chinese bodem gezet.
Ik werd opgehaald door 2 studenten: Bob , die informatica studeert aan de Haagse Hogeschool en Karen, die digital media studeert aan de Xiamen University (foto)
Gelijk met een taxi doorgereden naar het politiebureau, want ja, als je langer dan 30 dagen in een Chinese stad verblijft, moet je je laten registreren. Je krijgt dan een briefje met je naam en veel stempels, dat je altijd bij je moet hebben, en waarmee je gerechtigd bent om hier te verblijven.
Daarna doorgereden naar het appartement. Indrukwekkend, als je op de 30ste verdieping over de stad van 3 miljoen inwoners uitkijkt met op de achtergrond de heuvels en de zee (foto).
Na me opgefrist te hebben - je moet gewoon niet toegeven aan de jetlag - naar het Check IT center gelopen om kennis te maken met de studenten. Het Center ligt in een mooi aangelegd park - het "Software Park 1" - waar bedrijven, onderzoeksinstellingen, universitaire instellingen en woonappartementen op een groot terrein bij elkaar verzameld zijn, die iets van doen hebben met informatie technologie. Ik waan me even in Silicon Valley.... Er zijn drie van dit soort parken in Xiamen, kun je nagaan wat voor potentieel hier zit.
Ik heb s' middags de wekelijkse Chinese les gevolgd, die de Nederlandse studenten krijgen. Leuk, maar ik denk niet dat ik die taal ooit zal leren.
Daarna met z'n allen gegeten in een eenvoudig restaurantje in de buurt ( dat kost trouwens geen drol, voor 2 a 3 euro heb je gegeten) en naar bed, morgen uitslapen....


  • 23 April 2014 - 13:03

    Frans:

    bijzonder. Ik blijf het volgen als jij de tijd kunt opbrengen om te blijven schrijven. veel plezier.

  • 27 April 2014 - 11:23

    Ed:

    Hé Theo!

    Leuk om te lezen, die eerste ervaringen. Het bevalt goed allemaal, zo te zien.

    Voorzichtig met het eten en het verkeer... Het went allemaal vanzelf....

    Maar zelf rijden... Ik zou er niet aan beginnen!

    groEd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7646

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 05 Juni 2014

Een vreemdeling in China

Landen bezocht: